Ποιος μου βάζει τα δώρα κάτω από το δέντρο μαμά;

«Αριστέα; Θέλω να μου απαντήσεις σε κάτι σοβαρό και θέλω την αλήθεια!»

Ο Τάκης μου, ο μεγάλος μου ανιψιός είχε φτάσει στη κρίσιμη στιγμή, αυτή της απομυθοποίησης… 

Είχε μάθει από άλλα παιδιά ότι Άγιος Βασίλης δεν υπάρχει. Η αδερφή μου, τον είχε παραπέμψει σε μένα….Όπως σ’όλα τα δύσκολα…. με εμπιστευόταν εν λευκώ!

Εξάλλου το παιδί ήξερε ότι του έλεγα πάντα τα πράγματα όπως έχουν…

«Πες μου την αλήθεια; Ποιος βάζει τόσα χρόνια τα δώρα κάτω από το δέντρο;»

«Συνήθως η μαμά σου. Τη χρονιά που έλειπαν στο εξωτερικό και σας είχαμε πάνω, – Θυμάσαι; Τότε που άκουσες τα κουδουνάκια; Εγώ είχα χτυπήσει κάτι καμπανούλες- τα έβαλα εγώ. Κάποια πρώτα Χριστούγεννα που δυσκολεύονταν οι δικοί σου, ανέλαβε η γιαγιά…

Βλέπεις αγάπη μου; Ο Άγιος Βασίλης δεν είναι ένας… Αλλιώς πώς θα προλάβαινε; 

Η μαμά σου, εγώ, η γιαγιά, όλοι υπήρξαμε κάποια στιγμή Αγιοβασιλήδες …υπέροχοι συνεχιστές μιας γλυκιάς παράδοσης!

Να χαίρεσαι για όλο αυτό που έζησες! Να εύχεσαι να συνεχίσουν να υπάρχουν Άγιοι Βασίληδες.

Ναι ! ‘Αγιος Βασίλης υπάρχει! Και μη διανοηθείς ποτέ να πιστέψεις το αντίθετο! Όσο κι αν ξέρεις ότι δεν μπορεί να ζει άπειρα χρόνια αυτό το γλυκό γεροντάκι! 

Κάποια στιγμή, με χαρά θα γίνεις κι εσύ καρδούλα μου για τα δικά σου παιδάκια Άγιος Βασίλης! Μπορείς να γίνεις όποια στιγμή θελήσεις…. Όταν θα θες να δώσεις χαρά σε κάποιον που αγαπάς πολύ. Όχι δίνοντας κάτι ακριβό… Αλλά διαλέγοντας κάτι για τον άλλον με αγάπη!

Να θυμάσαι αυτό… Εγώ δεν μπορώ να σου πάρω αυτό που ήθελες. Έχει πολλά λεφτά για μένα. Αλλά αντί να πάρω για μένα κάτι, αποφάσισα να κάνω εσένα χαρούμενο. Ε; Δεν είναι αυτό σπουδαίο;

Σε παρακαλώ μόνο… Μέχρι να μεγαλώσει λίγο ακόμα ο Τάσος (σημ. ο μικρός μου ανιψιός κι αδερφός του) ας κρατήσουμε στις καρδιές μας το σπουδαίο αυτό μυστικό ε;

Από τότε πέρασαν χρόνια πολλά….Τα παιδιά αυτά μεγάλωσαν. Έγιναν παλικάρια. Ο μεγάλος αρραβωνιάστηκε! Ο μικρός είναι ήδη 23 !

Κάθε χρόνο κάνουμε πάντα μαζί Χριστούγεννα! Στην οικογένεια ανταλλάσσουμε δώρα παραμονή Χριστουγέννων. Έτσι είναι η δική μας οικογενειακή παράδοση! Τα παιδιά μας κάθε χρόνο, παραμονή πρωτοχρονιάς γλυκά συνωμοτούν …από τότε που πήγαιναν σχολείο κι είχαν δικό τους χαρτζιλίκι! Πηγαίνουν έξω και φροντίζουν να πάρουν ένα μικρό δώρο για όλους! Φτιάχνουν και καρτούλες… Εξηγούν γιατί πήραν ό,τι πήραν για κάποιον και χαίρονται που μας κάνουν χαρούμενους!

Κι επειδή μεγάλωσαν να είναι ευαίσθητα παιδιά, φροντίζουν πάντα και τα φιλαράκια τους που ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ! Αυτό με συγκινεί απίστευτα!

Για μένα αυτές οι μέρες αξίζουν γιατί τα παιδιά μου έμαθαν να γίνονται ΆγιοΒασίληδες. Προς όλους!

Γιατί ξέρω ότι με χαρά θα συνεχίσουν να δίνουν ελπίδα κάποτε και στα δικά τους παιδιά!

Αν είστε γονείς με μικρά παιδιά θα βρείτε τον τρόπο. Αν έχετε μεγαλώσει ήδη τα παιδιά σας, αν δεν έχετε ακόμα, συνεχίστε την παράδοση σε όλους αυτούς που αγαπάτε! 

Δώστε χαρά με κάτι μικρό! 

Διαδώστε την ελπίδα…..

Αριστέα

 

13 Σχόλια (+add yours?)

  1. Νικολέτα
    Δεκ. 12, 2013 @ 17:05:29

    Αχ βρε Αριστέα μου πόσο όμορφη η σκέψη σου!
    Φυσικά και υπάρχει,φυσικά και δεν είναι ένας,και βέβαια πρέπει να νιώθουμε την μαγεία των Χριστουγέννων…
    Όλοι οι γονείς πρέπει να ρίξουν λίγη χρυσόσκονη στα παιδιά,όλα το χρειάζονται..
    ακόμα και αυτά που είναι μεγάλα πια!
    σε φιλώ ❤

    Απάντηση

  2. Katerina V.
    Δεκ. 12, 2013 @ 20:01:05

    Μαγικές, γλυκές εικόνες Αριστέα μου!
    Το χειρίστηκες άψογα και έτσι ήρθε πολύ γλυκά στα μυαλουδάκια τους αλλά ήταν και ο λόγος που συνέχισαν την παράδοση με τέτοια θέρμη!
    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και για τις σκέψεις και για τον τρόπο!
    Να είσαι πάντα καλά να μοιράζεις τρυφερότητα και αγάπη!
    Πολλά φιλιά!

    Απάντηση

  3. Μαρία Κανελλάκη
    Δεκ. 12, 2013 @ 21:25:58

    Aχ βρε θεία (απ’ το Σικάγο)…
    Τι ωραία που στολίζεις τα Χριστούγεννα μας! Με τα λόγια και τις ιστορίες σου…
    Με τα διδάγματα και τις παροτρύνσεις σου!…
    Σ’ ευχαριστώ που κρέμασες κι απόψε ένα στολίδι στο «δέντρο» μου.
    Να’σαι καλά εύχομαι!

    Απάντηση

  4. Miranta
    Δεκ. 13, 2013 @ 08:58:56

    Δάκρυσα Αριστάκι μου δεν στο κρύβω…πάντα με συγκινούν οι ιστορίες με τα παιδιά.Φέτος με ρωτάει επίμονα και ο δικός μου αν υπάρχει Άγιος Βασίλης,γιατί άκουσε από τους φίλους του ότι δεν υπάρχει και εγώ συνεχίζω να τον επιβεβαιώνω θετικά.Κάποια στιγμή που δεν θα μπορώ να κάνω αλλιώς θα του εξηγήσω ότι ο Άγιος αυτός υπάρχει στις καρδιές μας και μας κάνει πολύ χαρούμενους,όχι μόνο όταν παίρνουμε αλλά περισσότερο όταν δίνουμε.
    Σε φιλώ 🙂

    Απάντηση

  5. marilenaspotofart
    Δεκ. 13, 2013 @ 10:30:22

    Ετσι είναι!! Αγιοβασιλάκος μπορεί να γίνει ο καθένας μας φτάνει να αγαπά και να προσφέρει!! Γιατί ένας πως να μας προλάβει όλους!! 😉
    Εβαλες ωραιότατα το λιθαράκι σου στη διαπαιδαγώγησή τους Αριστάκι μου!! Να σαι περήφανη και να τα καμαρώνεις!! Σε φιλώ!!

    Απάντηση

  6. Ελενα Λ.
    Δεκ. 13, 2013 @ 15:19:42

    Καταπληκτικό Αριστάκι!!
    Μακάρι να το έκαναν όλοι αυτό και να γίνονταν Αγιοι Βασίληδες!!
    Ολοι χρειαζόμαστε λίγη μαγεία στην ζωή μας!!!

    Απάντηση

  7. Funky Monkey
    Δεκ. 13, 2013 @ 16:28:28

    Είσαι φοβερή, τέλος!!!! Η απάντησή σου ήταν αυτή που έπρεπε να είναι.
    Είμαστε ρεαλιστές, αλλά χρειαζόμαστε να πιστεύουμε πού και πού στη μαγεία….
    Φιλιά πολλά!

    Απάντηση

  8. joan petra
    Δεκ. 14, 2013 @ 15:03:33

    Αμάν ρε άνθρωπε! Κι εδώ έγραψες;; Γι’ αυτό είσαι ρετάλι σήμερα! Κι εγώ είπα κάποτε στο γιο μου: «όσο το θέλουμε εμείς, πάντα θα υπάρχει ένας Άγιος Βασίλης μέσα μας»….. Γλυκά φιλιά κι από δω! 🙂

    Απάντηση

  9. paloma
    Δεκ. 14, 2013 @ 16:21:57

    Καλή μου Αριστέα,
    τι υπέροχη ανάρτηση για τα βότσαλα στη λίμνη! 🙂 Μακάρι όλοι οι γονείς να μάθαιναν έτσι τα παιδιά τους! Πως ένα μικρό δώρο αγάπης είναι ότι χρειάζεται και όχι κούτες ολόκληρες και να τα κακομαθαίνουν..
    Να σου πω και κάτι ακόμα, πιστεύω πως υπάρχει αυτός ο στρουμπουλός κυριούλης με τα ξωτικά του που σκορπά χρυσόσκονη στα σπίτια μας! :))
    Φιλάκια!

    Απάντηση

  10. Ρουλα Σμαραγδενια
    Δεκ. 14, 2013 @ 18:56:58

    Ας πιστέψουμε πως υπάρχει ακόμα.. Αριστέα μου μεσα στο κλίμα της γιορτης και στην ανταλλάγη των μικρών αλλά γεμάτο αγάπη δώρων και στο δικο μας σπιτικό έχουμε κρατήσει αυτήν όμορφη συνήθεια… μέχρι τώρα…με παιδια και εγγονια.. μεγαλα πια…γεμίζει το σπίτι .. αυτό είναι γιορτή..!!!!!! χι.χι. φιλακια πολλα .. 🙂

    Απάντηση

  11. itzikas
    Ιολ. 28, 2016 @ 11:32:54

    Πολύ καλό!!!!
    «Σύμφωνοι ότι όλα θα αλλάξουν/ ο κόσμος κι η ανθρωπότητα/ και προπαντός η αταξία των ανθρώπινων τάξεων…/Κι όταν θα ΄χετε καλυτερέψει τον κόσμο/ να συνεχίσετε να τον καλυτερεύετε/ αυτόν τον καλύτερο κόσμο/ Συμπληρώστε κι άλλο την συμπληρωμένη αλήθεια/…Κι αν συμπληρώνοντας την αλήθεια/ αλλάξατε την ανθρωπότητα, λοιπόν/ αλλάξτε κι άλλο την αλλαγμένη ανθρωπότητα» (Μπ. Μπρεχτ)

    Απάντηση

Σχολιάστε